D- nieuws

MD1 sluit seizoen af in De Ardennen

Vrijdag 18 juni vertrokken we richting camping Bertrix in de Belgische Ardennen, voor een weekendje spanning en sensatie. Jammer dat Lisa op het laatste moment moest afzeggen vanwege een oorontsteking. Nadat de tent opgezet was en de slaapplekken in gereedheid waren gebracht konden we genieten van een lekkere barbecue.

Om 21.00 uur werden we opgehaald met een busje en werden we afgezet in het bos voor een nachtelijke dropping, vergezeld van alleen een wandelkaart moesten we de weg terugvinden naar de camping. De meiden waren niet kapot te krijgen dus de nachtrust van de ouders werd danig op de proef gesteld, tot in de nachtelijke uurtjes werd er door de meiden gekletst. De tosti’s en spek met ei gingen er de volgende morgen goed in. Was wel nodig om zo goed aan de high-ropes te kunnen beginnen.
De meiden moesten in de boomtoppen een parcours van boom tot boom afleggen. Een enkeling begon vol overgave maar helaas was het toch wat hoog allemaal. De meeste hebben het parcours wel 2 keer afgelegd. Emmy spande de kroon ze was niet te volgen en legde het parcours wel 3x af. Dat belooft wat voor volgend seizoen. Dat water, ondanks de kou, een enorme aantrekkingskracht heeft bewijst een van de foto’s, gelukkig dat ze extra kleding bij zich hadden.
Na de high-ropes hadden de meiden de tijd om zich in oranje tenue te steken om zo de wedstrijd Nederland-Japan te volgen. Bij ieder doelpunt voor de Nederlanders kregen de volwassenen die uitgedost waren in het Oranje een schnapps van de campingbaas. (gelukkig viel er maar 1 doelpunt) Dat de meiden en trainer het goed met elkaar hebben kunnen vinden getuigd wel van het lied dat de meiden voor mij hadden gemaakt en het cadeau dat ik van hen heb mogen ontvangen.

Het weekend werd afgesloten met Belgische frieten en zo arriveerden we tegen 20.00 uur weer terug in Eijsden. Meiden en ouders bedankt voor een ontzettend leuk, gezellig, sportief, spannend, warm, weekend. Volgend seizoen maken we er weer wat moois van.

Corne.

Technische training van Jo Rousch valt in goede aarde bij D-meiden

Onlangs hebben onze D-meiden een technische training gekregen van niemand minder dan Jo Rousch himself.
Deze grootheid in het hedendaagse amateurvoetbal ging heel gedreven met deze enthousiaste groep aan de slag.
Rekent men vooraf op een hoop gekakel en gegiechel, geen van alle vooroordelen kwam uit.

Aandachtig werd geluisterd naar alle tips van de grootmeester

De meiden profileerden zich als ware voetbaldieren die hongerig waren naar elk stukje voetbalwijsheid dat Jo hen aanreikte.
Oefeningen werden verbazingwekkend snel opgepakt en tot in de perfectie uitgevoerd.

Jo voelde zich al snel helemaal op zijn gemak tussen al deze schonen en beloofde na afloop dat hij ook in het voorjaar 2010 weer enkele uren met deze groep wil trainen.

Jo namens de gehele MD-groep inclusief trainers en leiders:
Eine groete mercy

Chantal Wolfs en keeper Joyce

2 meiden van de MD1 hebben afgelopen maandag selectie wedstrijden gespeeld voor regio 6 voetbal onder 13. In totaal waren hier 29 meiden voor uitgenodigd van regio 6. Zij het daar zo goed deden dat ze doorgedrongen zijn tot de laatste 15 en nu dus bij de selectie meisjes onder 13 regio 6 horen.

Dit inhoudt dat zij extra trainingen en wedstrijden krijgen waar ze aan dienen deel te nemen. De dames zijn Chantal Wolfs en keeper Joyce

Met vriendelijk groet,
Corne