Wedstrijdverslagen C2

(29-08-2009) Keer C1 - Eijsden C2     0 - 8

Na amper een training stond de 1e ronde van de KNVB beker op het programma op zaterdag 29 augustus 2009. De samenstelling van het team leidde toto veel aanpassingen vanwege vakanties en blessures. Net 11 spelers had Paul tot zijn beschikking. Gelukkig verstrekten Roy en keeper Rens van de C1 ons elftal.

De wedstrijd verliep gelukkig zeer voorspoedig. De tegenstander Keer C1 kende gelukkig dezelfde problemen. Al vrij vroeg kwamen wij op 1-0 via Luc. Na talrijke kansen voor open doel werd viel voor de rust de rustgevende 2-0 . Klaarblijkelijk waren we niet geconcentreerd genoeg om eerder de wedstrijd af te maken. Velen maal buitenspel en vrij voor goal veroorzaakte de onnodige onrust.

Na de rust hadden we wind tegen. Gelukkig had de coach tot rust gemaand na het missen van een dot van kansen. De rust wierp toch vruchten af en na een kwartier met de stand op 5-0 konden de geblesseerden Twan en Lars langs de kant gaan herstellen. De Einduitslag was dan ook na 2x 35 min. 8-0 voor ons.

(29-08-2009) Eijsden C2 - Daalhof C1     1 - 0

Na een druk weekend met bekerwedstrijd en toernooi achter de rug stonden we op maandagavond weer paraat voor de beker 2e poule wedstrijd. De tegenstander was Daalhof C1 en hiervan moest gewonnen worden omdat de Geulsche Boys zich had teruggetrokken uit onze poule. Er stonden dus nogal grote belangen op het spel voor het team.

De weersomstandigheden waren zeer goed, ’s zomers en weinig wind maar met een prachtige heldere blauwe hemel. De laagstaande zon was voor de tegenstander in de 2e helft wel iets hinderlijker.

We begonnen de wedstrijd redelijk rustig, wat gezien de warmte goed was, en bleven rustig combineren. Al snel bleek dat de as van Daalhof aan de forse kant was uitgevallen en nadien bleek ook dat hier iets oudere spelers stonden met dispensatie. Gelukkig werd dit door de jongens goed opgevangen met durf en ijver. Dit hielden we vast tot aan de rust.

Na de rust werd het wel duidelijk dat wij, gezien de warmte en met combineren van de bal, er meer profijt mee hadden en ook meer grip op de wedstrijd gingen krijgen. Toen viel ook de 1-0 door Robin die na 2 man uitgespeeld te hebben vrij voor goal scoorde. Onze inzet werd dan ook beloond en na het welverdiende eindsignaal liep onze C2 dan ook fier van het veld maar wel doorgebekerd naar de volgende ronde. Chapeau!!