Werk in uitvoering

Carlos Paulissen in gesprek met Eddie Vandevenne en Richard Jaspars

Na de succesvolle introductie van onze nieuwe website en de inmiddels eerste aanpassing van de homepage is het de hoogste tijd om jullie voor te stellen aan de "architect" (Richard Jaspars) en aan de "hoofduitvoerder" (Eddie Vandevenne) van onze succesvolle website.

Deze mannen, beide computerfanaat, zorgen ervoor, dat onze site er piekfijn uitziet en wat erg belangrijk is, altijd up to date is.
Richard is het ware brein achter onze site. Wellicht als uitvloeisel van zijn opleiding zorgt hij er met zijn feilloze ontwerpen steeds weer voor, dat de diverse onderwerpen van een aantrekkelijk jasje worden voorzien en het geheel uitnodigt tot (verder) lezen .
Eddie zorgt er als webmaster/beheerder voor, dat alle aangeleverde informatie, files en foto’s, ordelijk en beheersbaar worden opgeslagen en gepresenteerd. Verder ziet hij er op toe, dat derden (o.a. Fred, Miel en ik) zich houden aan de spelregels van het plaatsen van informatie op de website.

Richard is al ruim 12 jaar gelukkig getrouwd met zijn Luciënne. Hun gezin wordt gecompleteerd door dochter Maud en zoon Roel. In het dagelijkse leven is hij als planologisch beleidsmedewerker werkzaam bij de Provincie Limburg.

Eddie, is gelukkig ook, eh ik bedoel ook gelukkig getrouwd met zijn wederhelft Anita. Zij hebben twee zoons, een van 14 en een van 18 jaar. Eddie is commercieel medewerker bij, en wie zou dit niet willen, een landelijk opererende “gerstenat”-brouwerij.

In het leven van deze mannen is een heel belangrijke rol weggelegd voor ………… juist ja de computer. Richard is in zijn vrije tijd heel veel bezig met zijn eigen webdesign-bedrijfje Bitbloxx terwijl je Eddie bij wijze van spreken dag en nacht kunt bellen over computeraangelegenheden. Ook het analyseren van het alsmaar stijgende aantal bezoekers van onze site, laat hem niet los.

Op mijn vraag wat er in het algemeen nog verbeterd kan worden bij VV Eijsden antwoorden zij alletwee (los van elkaar): de communicatie. Ik denk, dat beide heren door de inspanningen die zij t.a.v. de website verrichten, al een aanzienlijke positieve wending, aan dit overigens overal voorkomende probleem, hebben gegeven. Jongens, Chapeau!

Een andere overeenkomst komt bovendrijven bij mijn vraag wat hun vrouwen vinden van de activiteiten die zij ontplooien voor de voetbalvereniging. Eddie geeft aan dat zijn vrouw hem alleen op zondag aan de slag ziet in de kantine.Voor alle duidelijkheid: in eerste instantie met computer, beamer en wedstrijduitslagen. Richard (leider jeugdteam) zegt, dat zijn vrouw en hij, als supporter van het team van hun zoon, ook regelmatig in de kantine vertoeven (ik wist niet dat zijn zoon tafelvoetbal speelt, maar dat terzijde).

Bij mijn vraag “wat zouden jullie eens onder de aandacht willen brengen” krijg ik twee totaal verschillende antwoorden.
Eddie, hij ziet het als een uitdaging om te fuseren met SVME, zou graag het nut willen aangeven van het samengaan van deze twee voetbalverenigingen. Hij denkt, dat een integratie, van in eerste instantie de jeugdafdelingen een belangrijk startpunt kan zijn, voor deze, door velen met argusogen bekeken, toekomstige noodzaak.
Richard wil m.n aandacht vragen voor ideeën en suggesties van eenieder om de site van VV Eijsden nog beter te maken. Schroom niet om je gedachten hierover onder de aandacht te brengen! Verder heeft hij als uitdaging op korte termijn het uitbouwen van zijn webdesign-bedrijfje en daarbij een goede balans vinden tussen werk en privé.

Het zal wel deels met mijn werk als data-analist te maken hebben want ik kan het niet laten om in het kort nog een aantal significante verschillen en overeenkomsten te noemen van deze twee “toffe peren”. Ik heb een aantal woorden / begrippen genoemd en hen gevraagd waaraan ze dan het eerste denken.
De overeenkomsten zijn terug te vinden in het feit, dat ze bij mijn woord “vrouw” alletwee hun echtgenote (in ieder geval als eerste) noemen. Verder vinden ze allebei, dat ze te weinig vrije tijd hebben, dat de politiek in Eijsden meestal over niets gaat, dat ze optimaal van het leven willen profiteren, dat ze graag in de kantine vertoeven en dat ze met plezier werken en in het leven nog de nodige uitdagingen zien.
Bij het woord vrienden denken zij vooral aan: teveel, lekker eten, drinken en ouweh**ren.

De verschillen komen m.n. terug bij hun favoriete eten, vakantieland, muziekkeuze en VV Eijsden. Eddie is van mening, dat de sfeer binnen de vereniging beter kan terwijl Richard het er erg gezellig vindt. Ook t.a.v. het eten is er duidelijk verschil waar te nemen: Richard geniet het liefst van de exotische Indonesische keuken terwijl Eddie een voorkeur heeft voor biefstuk met frites. T.a.v. het vakantieland noemt Richard Engeland terwijl Eddie het liefst vertoeft in Tuinesia. Als favoriete muziek geeft Eddie aan gecharmeerd te zijn van de binnenkort in Nederland optredende Neil Diamond, terwijl Richard eigenlijk alles van Talk Talk erg goed vindt.

Tot zover dit verhaal over “de mensen” achter Richard en Eddie.
Rest mij nog te zeggen, dat ik hoop, dat we nog lang gebruik kunnen en mogen maken van de diensten van deze twee clubdieren.

Carlos Paulissen

druk op CTRL+P om deze pagina af te drukken

Wedstrijdsponsoren

Overige sponsoren