Leerzaam weekend

Het weekend van 29 en 30 augustus zou een druk bezet weekend worden. Niet alleen moesten we zaterdag voor de beker aantreden, zondag hadden we ingeschreven voor het sterk bezette VTT (Voetbal Talenten Toernooi) in het brabantse Goirle. Zoals verwacht was het moeilijk om in deze vakantieperiode aan voldoende spelers te komen, maar enkele D2 spelers en zondag zelfs 2 E1 spelers hielpen ons uit de brand.

Zaterdag bleek al snel dat we op vele fronten tekort schoten. Zowel tegen SV Meerssen D1 als tegen VV Scharn D1 werd verloren. Vooral tegen Scharn werden we weggespeeld. Geen bekerwedstrijden meer dit seizoen. Het gevoel dat we de dag nadien flink afgedroogd zouden gaan worden in het voetbalgekke Brabant overheerste.

Zondagochtend moesten we om 7.30 uur verzamelen bij het complex van VV Eijsden voor een flinke rit richting noorden. Bij het complex van V.O.A.B was het al een en al bedrijvigheid. Snel moest iedereen in clubtenue naar de hoofdtribune voor de ploegenvoorstelling. Alles oogde professioneel, vooral de tegenstanders. Tijdens het toernooi mocht alleen gezond voedsel verkocht worden. Frites, snoep, cola en bier waren uit den boze. Flessen water werden aan alle spelers uitgedeeld en voor de grote trek werden tosties en broodjes gezond te koop aangeboden. Om half elf stond ons team aan de aftrap van de eerste wedstrijd, tegen RKDVC uit Drunen. Snel bleek dat de jongens zaterdag al geleerd hadden dat ze voor elke bal moesten vechten. Er werd met veel inzet gestreden maar tegen de verhouding in wist de tegenstander 2 maal te scoren, daar waar wij een aantal mogelijkheden onbenut lieten. Hieruit moed puttend wisten we zelfs tegen ’t Zand uit Tilburg een 1-1 af te dwingen. Tegen de Nederlandse kampioen van vorig jaar UNA hadden we echter niets in te brengen.

Daarna moesten we verder spelen in de verliezersronde. Van Helmondia verloren we na een matige eerste helft, de tweede helft gaf ons nieuwe moed. Tegen Geleen Zuid, tegenstander in de competitie, verloren we tegen de verhouding in. Een aantal gigantische kansen maar het balletje wou er niet in. In de laatste wedstrijd, tegen Brabantia uit Eindhoven, konden we de eer redden. Na weer een knullige goal tegen, scoorden we vlak voor rust 1-1. In de tweede helft kansen over en weer maar het bleef bij een gelijkspel. Strafschoppen moesten beslissen over laatste of 1 na laatste en dat is voor het gevoel een wereld van verschil. Joost, Noah en Robin bleken echter koelbloediger dan de tegenstanders en met een goed gevoel sloten we het toernooi af. Veel verloren maar niet afgegaan, veel geleerd en een sportieve dag gehad. De ploeg staat er nog niet maar er wordt aan gewerkt.

Verder wil ik de aanwezige D2 en E1 spelers bedanken voor hun inzet op het veld en niet te vergeten de ouders die de lange rit naar Brabant gemaakt hebben.

Joan Senden, Leider D1