Wedstrijdverslagen B2

(26-09-2009) Leonidas W. B2 - Eijsden B2     8 - 1

Ook Eijsden B2 heeft vandaag een zwarte dag.

Onder een prachtig herfst zonnetje werd vandaag de vierde wedstrijd gespeeld tegen Leonidas.

Ilja had zich ziek afgemeld en Yorn versterkte de A2 in het doel. De wedstrijd werd geleid door een scheidsrechter van de KNVB. Van te voren werden de leiders bij de scheidsrechter ontboden. Hij legde uit dat hij over de gele en rode kaarten, dat deze gevolgen hebben voor de spelers.

Had hij een vooruitziende blik?

Dit werd ook gemeld aan de spelers.

Deze tegenstander had nog geen wedstrijd verloren. Dus we waren gewaarschuwd. Vanaf het eerste fluitsignaal werd er op het middelveld stevige duels geleverd. Dit resulteerde in een klein overwicht voor de tegenstander. Deze waren wat feller en fysiek beter dan onze jongens.

Bij een van de overtredingen werd al een gele kaart getrokken voor de tegenstander. We waren gewaarschuwd.

Na nog geen 10 minuten incasseerde wij ook een gele kaart. Dit vond onze speler niet terecht en wegens commentaar op de leiding mocht hij de wedstrijd niet meer vervolgen.

Dit gaf een ommekeer in de wedstrijd met 11 tegen 10. De tegenstander had weinig tegenstand meer op het middenveld en creëerde vele kansen, waarbij er in de eerste helft er 4 werden verzilverd.

Na de rust probeerde we het op een een andere manier, we hadden niets meer te verliezen bij een 4-0 achterstand. Job viel geblesseerd uit en Maarten kwam er in.

Dick werd in de spits gezet en zowaar ontstonden er enkele kansen. Hierdoor vielen er wel grotere gaten in de verdediging. Hierdoor werden er nog eens 4 doelpunten gemaakt,

Doch 5 minuten voor tijd werd een aanval via rechts Dick bereikt en via een mooie schuiver in de verre hoek werd de ere treffer toch gemaakt.

Deze dag zullen we maar zo snel mogelijk vergeten en volgende week wacht een nieuwe wedstrijd tegen Meerssen.

Hopelijk brengt deze meer geluk.

(19-09-2009) Eijsden B2 - Oranje Boys B1    4 - 0

Vandaag stond de derby tegen Oranje Boys B1 op het programma. Onder een stralende en warme eind zomer zon werd de wedstrijd om 13.30 uur begonnen.

In de eerste minuut werd er al een kans gecreëerd door de tegenstander. Doch de scherpte ontbrak. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg Eijsden steeds meer kansen. Na een 15 tal minuten plaatste Hugo een splijtende pass door de verdediging van de tegenstander. Willem(als inval rechtsbuiten) zag kans om zijn tegenstander te snel af te zijn en scoorde beheerd in de lange hoek. 1-0. Steeds meer duels werden door Eijsden gewonnen en de tegenstander had hierop geen antwoord. Na een ingooi van Job naar Jeroen en weer terug plaatste Job een mooie voorzet in het 16 meter gebied. Via een mooie lob werd de doelman voor de tweede keer door Willem verslagen.2-0. In de tweede helft ging op dezelfde wijze verder als de eerste helft. Doch door een een aantal speldenprikjes van de tegenstander werd het soms gevaarlijk voor de keeper Yorn. Ongeveer halverwege de tweede helft werd Ruben berijkt na een mooie tweetje van Koen en Indy. Zette Indyh voor en Ruben maakte de 3-0. Het verzet van Oranje Boy's was hiermee definitief gebroken. Ze kwamen amper over de middenlijn. 5 minuten voor het einde scoorde Hogo na een mooie pass van Dick de 4-0. Hiermee werd uiteindelijk ook de eindstand bepaalt.

Een verdiende overwinning.

Proficiat.